Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Varful cu Dor - Cabana Pestera Ialomitei

banda rosieTimp: 2½ - 3 ore

De la cabana poteca urca spre vest si iese in Curmatura Varfului cu Dor, de unde se deschide o perspectiva larga asupra Platoului Bucegilor, muntilor din sirul ialomitean si Culmii Strunga. Din curmatura drumul coboara spre vest, urmand Valcelul Varfului cu Dor (denumit si Valcelul Dorului), catre V. Izvorul Dorului, de-a lungul variantei de iarna (marcaj banda rosie), comun pe o scurta portiune cu poteca spre Bolboci (marcaj cruce galbena).

De la confluenta, urcand V. Izvorul Dorului spre dreapta, traseul nostru intalneste drumul de vara. Acesta se abate din Curmatura Varfului cu Dor 1/2 la dreapta, coboara clinul sud-vestic al Furnicii, lasand in stanga Valcelul Varfului cu Dor si apoi V. Izvorul Dorului, de care se apropie continuu. Printr-un intrand adanc poteca trece peste V. Calugarului, ajunge curand sub linia funicularului pe care o insoteste spre stanga si, dupa cca 45 min de la cabana, traverseaza firul Vaii Izvorului Dorului, unde intalneste varianta de iarna, care vine din stanga, in lungul vaii.. Traseul continua, urcand usor prin pajisti intinse, pe malul drept al Izvorului Dorului, si ajunge in Curmatura Laptici din marginea vestica a platoului.

Din curmatura, drumul coboara pe versantul ialomitean al Muntelui Laptici, urmeaza flancul sudic al plaiului ce formeaza Piciorul Laptici, traversand o serie de viroage, dupa care, pe coama plaiului, ajunge in cca 30-40 min pe un prag al acestuia. De aici, el coboara in lungul unei viroage largi podite cu lespezi de gresie, si ajunge deasupra padinilor intinse de deasupra Ialomitei, unde lasa in stanga drumul spre cabana Padina (marcat cu cruce rosie). Traseul continua in coboras usor prin pajisti, traverseaza firul V. Laptici si se indreapta spre poiana schitului Cocora. Aici intalneste, venind din stanga, drumul dinspre Bolboci-Padina, ocoleste pe margine luminisul "Poienii Crucii" si dupa un ultim urcus scurt ajunge la Cabana Pestera (1610 m).