Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Piatra Arsa - Cabana Pestera Ialomitei

banda albastraTimp: 1½ - 1¾ ora

De la Cabana Piatra Arsa (1950 m) poteca se indreapta catre vest, coborand paralel cu Valcelul Jepilor Mari (stanga); dupa 10-15 min de la cabana traverseaza V. Izvorul Dorului si urca apoi usor prin pajistile valurite de musuroaie ale "Plaiului lui Pacala". Dupa o usoara curba spre dreapta, poteca ne conduce in saua Cocora-Laptici, situata in marginea vestica a paltoului.

Inainte se deschide albia larga a V. Ialomitei, dincolo de care se inalta, intr-un noian de spinari joase, Vf. Leaota; spre vest zarim Saua Strungii si Strungile Mari, in continuare, spre nord, Spinarea Doamnele, iar mai la dreapta, varfurile netede ale Obarsiei.

Din sa, poteca incepe sa coboare usor, in lungul versantului vestic al Muntelui Cocora, iar dupa ce traverseaza viroagele V. Trasnetului, ajunge dupa 15-20 min de coboras in V. Laptici. Urcand pe malul opus, peste un strat de gresii inclinate, drumul continua aproape orizontal, lasand in stanga plaiul inierbat al Piciorului Cocorei, iar in dreapta, sus, stancariile de calcare de sub creasta Cocorei. Dupa 10-15 mindin V. Laptici poteca traverseaza Valcelul Cocorei, de unde, printr-o cotitura brusca la stanga, strabate catre vest Creasta Varfurile Mari, iar dupa cca 20 min din Valcelul Cocorei ajunge in poienita Varful cu Bradet. De aici, drumul coteste brusc spre dreapta si coboara repede la Cabana Pestera (1610 m).