Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Gura Diham - Cabana Poiana Izvoarelor

dunga rosieTimp: 1 - 1¼ ora

De la Cabana Gura Diham (987 m) poteca se îndreaptă spre N-NV, urcând pieptiş, şi apoi de-a coasta, prin pădurea întreruptă de poieni de pe coama largă ce desparte Valea Cerbului (stânga) de Valea Seacă a Baiului (dreapta). Înainte de intrarea în pădure observăm spre stânga abruptul Coştilei, V. Cerbului şi faţa răsăriteană a Morarului, cu ţancurile stâncoase caracteristice, care formează „Mănuşa Morarului".

După cca. 15 min de urcuş ajungem într-o poiană, la o rami¬ficaţie de drumuri. Poteca ce se abate la dreapta urcă spre Cabana Diham, prin Şaua Baiului.

Traseul nostru continuă la stânga în urcuş direct, de-a lungul unei muchii, şi conduce, după cca. 15 min de la ramificaţie, pe coama ce desparte Valea Seacă a Baiului (la dreapta) de V. Morarului (la stânga). Din acest punct, poteca largă urmează flancul vestic al Piciorului Dihamului, urcând uşor şi continuu de-a coasta, trece printr-o mică poiană din marginea căreia se deschide perspectiva Colţilor Morarului şi abruptului răsăritean, iar după ce traversează câteva izvoare, iese la poalele întinselor păşuni ale Dihamului. De aici, îndreptându-se spre vest, traversează Vâlcelul Poienii Izvoarelor şi ajunge în câteva minute la Cabana Poiana Izvoarelor (1455 m).