Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Busteni - Plaiul Fanului - Poiana Costilei - Poiana Vaii Cerbului

banda albastraTimp: 1¾ - 2 ore

Pentru intrarea pe acest traseu putem urma:

• a) De la gara Buşteni (883 m) Bd. Libertăţii (şoseaua naţională) spre dreapta, până în colţul Bd. Nestor Urechia. De aici continuăm la stânga, iar din marginea craşului traversăm V. Cerbului şi urmăm şoseaua Dihamului.
  • b) De la Căminul Alpin Buşteni, pe poteca marcată cu semnele bandă galbenă, bandă roşie şi triunghi albastru, care urcă uşor prin pădure şi coboară după cca. 15 min în şoseaua V. Cerbului (spre Gura Dihamului).

Din punctul de întâlnire al celor două variante continuăm pe şosea, iar în cca. 30-40 min de la Buşteni şi după ce traversăm pe un mic pod Pârâul Hoagelor ajungem la ramificaţia drumurilor spre Plaiul Fânului - Poiana Coştilei (marcaj bandă galbenă), iar înainte, pe şosea, spre Gura Dihamului (marcaje: bandă roşie şi triunghi albastru).

Traseul nostru (bandă galbenă) continuă spre stânga, printr-o poiană largă, urcă ocolind prin dreapta şi de-a coasta Vârful Gâlma Mare şi răzbate în colţul de NE al Poienii Coştila, unde peisajul e dominat de perspectiva abruptului Coştilei. La intrarea în poiană poteca se îndreaptă brusc la dreapta şi suie o coamă scundă, de unde apare în faţă V. Cerbului, apoi coboară de partea cealaltă a coamei şi ajunge curând la răscrucea de drumuri „Poiana Văii Cerbului" (1310 m).