Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Bran - Simon - Saua Strunga

punct rosuTimp: 5 - 6 ore

De la Bran (castel) urmăm şoseaua naţională spre Giuvala până în dreptul Văii Şimonului, de unde o părăsim, îndreptându-ne la stânga, spre sud, pe drumul ce străbate Satul Şimon, de-a lungul Văii Şimonului. După o oră ajungem la capătul de sus al satului la confluenta acestei văi cu Valea lui Lambă. De aici părăsind V. Şimonului, prindem la dreapta drumul larg ce urmează, în urcuş uşor, Plaiul lui Lom, iar în continuare, şi după cca. 45 min, Plaiul Pleaşa, unde se uneşte cu drumul ce vine din dreapta, dinspre comunele Moeciul de Sus şi Moeciul de Jos.

După un urcuş lung, însă uşor, prin pădure, ieşim la gol în Poiana Guţanului, punct din care se deschide o privelişte de o covârşitoare măreţie asupra căldărilor Văii Gaura, Culmii Scara şi întinsului abrupt al Strungii care ia sfârşit la sud, în curmătura semicirculară a Pasului Strunga.

Din Poiana Guţanului drumul continuă în urcuş direct, traversează Vâlcelul Ţapului, după care urmează de-a coasta, pe sub abruptul Muntelui Grohotişul, la poalele căruia se întind mari grohotişuri mobile. Drumul se apropie treptat de baza abruptului şi după cca. 1½ ora din Poiana Guţanului conduce prin bolovănişuri, în Şaua Strunga, unde urcuşul ia sfârşit.

Şaua Strunga constituie din punct de vedere geologic una dintre cele mai interesante zone din Bucegi.