Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Canton Jepi - Cabana Caraiman/Cabana Babele

triunghi rosuTimp: 1 - 1¼h - 1¼ - 1½ ora

De la Cantonul Jepi (1960 m) poteca se îndreaptă către V-NV, coborând uşor, după care urcă de-a coasta şi iese pe un tăpşan, unde întâlneşte drumul ce vine din stânga, dinspre Piatra Arsă (timp de la canton, 10—15 min). Din acest punct spre dreapta (marcaj bandă galbenă), pe sub Vf. Ciocârlia (2056 m), drumul trece curând pe la obârşia Văii Urlătoarea Mare, apoi continuă spre nord, în urcuş uşor peste Platoul Jepilor Mici. După cca. 20 min de mers pe acest podiş înalt şi monoton ajungem într-o şa largă, la o ramificaţie de drumuri (2120 m), de unde apar în faţă Valea Jepilor, iar dincolo de vale, Caraimanul şi Crucea Eroilor.

Ramificaţie spre Babele. Urmăm la stânga drumul de căruţă în urcuş uşor şi ieşim repede pe coama Babele—Jepi, care desparte bazinul Văii Izvorul Dorului de cel al Văii Jepilor. Drumul se îndreaptă către nord, întretaie această coamă şi descrie apoi o curbă largă spre stânga, orientându-se către vest. După cca. 10 min de la ramificaţie, ajungem pe un prag lat al coamei, îl urcăm pieptiş şi ieşim pe un al doilea prag, unde întâlnim, venind din dreapta, poteca de la Caraiman. De aici, un ultim urcuş de cca. 5 min ne conduce în creastă, la Cabana Babele (2200 m).

Traseul nostru (spre Caraiman) continuă înainte (marcaj punct albastru), în coborâş uşor de-a coasta, apoi repede şi direct către V. Jepilor.

După 10—15 min poteca traversează firul văii şi după un scurt urcuş pe malul opus ajunge la Cabana Caraiman (2025 m).