Trasee in Muntii Bucegi

Cabana Piatra Arsa - Cabana Babele

banda galbenaTimp: 1 - 1½ ora

Din spatele Cabanei Piatra Arsă poteca se îndreaptă spre nord, urcând uşor de-a lungul Platoului Jepilor Mari. După cca. 15 min de la cabană, ajungem la o răscruce de drumuri, de unde se desprinde poteca (marcată cu triunghi roşu) spre cantonul Jepi, pe care-l zărim spre SE, în marginea platoului.

Drumul urmeaza pe sub Vf. Ciocarlia, pe deasupra portiunii din platou a V. Urlatoarea Mare (dreapta), apoi trece curand pe la obarsia acestui fir si se continua pe intinsul monoton al Platoului Jepilor Mici, urcand usor spre nord. Dupa 40-45 min de la cabana ajungem intr-o mica sa, in marginea platoului, la o bifurcatie de drumuri, de unde apare in fata santul adanc al V. Jepilor, iar dincolo de vale, Caraimanul.

Spre Cabana Caraiman (marcaj punct albastru, 10-15 min). Urmam inainte poteca, in coboras usor, apoi repede, catre V. Jepilor. Traversam firul acestei vai si dupa un urcus scurt pe malul opus ajungem la Cabana Caraiman (2025 m).

De la bifurcatia de mai sus urmam la stanga, in urcus, drumul de caruta, iesind curand pe coama Babele - Jepi. Aceasta se indreapta catre nord, descrie o curba larga spre stanga, ajunge pe un prag lat al coamei, iar dupa ce urca pieptul urmator, iese pe un al doilea prag, unde intalneste venind din dreapta poteca de la Cabana Caraiman; de aici, dupa un ultim urcus, conduce la Cabana Babele (2200 m).