Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Piatra Arsa - Sinaia

banda albastraTimp: 2½ - 3 ore (pana la gara 3 - 3½ ore)

De la Cabana Piatra Arsa (1950 m) poteca se indreapta catre sud, coborand la inceput spre firul Valcelului Jepilor Mari, dupa care urca paralel cu acesta, iar dupa cca. 10 min ajunge sub linia funicularului, la o ramificatie de drumuri. La dreapta se desprinde drumul spre Varful cu Dor. Traseul nostru urmeaza inainte, in urcus usor, si iese curand in largile pajisti de pe Platoul Pietrei Arse. Lasand in stanga Vf. Jepii Mari, poteca trece aproape orizontal pe deasupra obarsiei V. Babei situate in stanga si conduce intr-o mica sa, de unde incepe sa coboare usor in partea opusa, paralel cu firul obarsiei V. Pelesului, lasand in dreapta, peste vale, Vf. Calugarul, cu coastele imbracate in tufarisuri de smirdar. Dupa 5-6 min ajungem in marginea Platoului Pietrei Arse, cu o larga priveliste asupra Sinaiei si Vaii Prahovei. In continuare, urmand fata Pietrei Arse, pe deasupra V. Pelesului, drumul coboara la inceput puternic, apoi mai usor, pe sub peretele stancos ce formeaza "Coltii lui Nica" si iese curand pe un tapsan situat in coama, de unde ajunge, in coboras repede, dupa 15-20 min, intr-o mica sa, in spatele "Stancii lui Varsanufie".

Dupa acest punct el urmeaza alternativ flancurile Platoului Pietrei Arse, trece pe versantul V. Pelesului, coborand prin pajisti bogate o fata puternic inclinata si ajunge in Poiana Stanei, in marginea careia se afla Cabana Poiana Stanei.

Urmand poteca in coboras, aceasta iese curand in soseaua ce leaga Poiana Stanei cu Sinaia (o ora, marcaj triunghi albastru). Continuam, pe o mica portiune, soseaua spre cabana, pana in punctul din care se desprinde la dreapta poteca noastra. Aceasta coboara, lasand mai departe, in dreapta, luminisul cu stancarii, Poiana Caprei, iar dupa ce paraseste Plaiul Pietrei Arse traverseaza V. Pelesului si intalneste soseaua ce vine de la "Cota 1400" si Poiana Stanei; de-a lungul acesteia trece curand pe langa Cabana Schiorilor si dupa cateva minute ia sfarsit in Sinaia, la capatul strazii Furnica.

De aici, la gara Sinaia, cca. 30 min; la Cabana Furnica 3 min.