Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Pestera - Saua Strunga

cruce albastraTimp: 2 - 2½ ore

De la Cabana Peştera (1610 m) urmăm spre vest poteca în coborâş, ocolim rezervaţia naturală a Academiei R.P.R. din Poiana Crucii, iar de la ramificaţia drumului ce urcă spre Vârful cu Dor, care continuă înainte (marcaj bandă roşie), ne abatem 1/2 la dreapta şi trecem în coborâş uşor, pe lângă aşezările schitului Cocora. Din marginea de vest a incintei pătrundem pe trepte de piatră, printr-o cheiţă stâncoasă, traversăm apoi V. Ialomiţei, la ieşirea acesteia din Cheile Peşterii. Către dreapta se ramifică o potecuţă care conduce în 5 min la Peştera Ialomiţei. Continuăm în jos, de-a lungul firului Ialomiţei, şi ieşim curând în Poiana Colţi.

Drumul se îndreaptă către sud, traversează V. Horoabei, iese în padina largă ce se întinde în lungul văii, la o ramificaţie de drumuri (înainte, spre sud, drumul Bolboci, marcaj cruce albastră), de unde continuă 1/2 la dreapta, în urcuş uşor prin pajişti, şi ajunge în dreptul Cabanei Padina.

Curând drumul se îndreaptă către stânga, urmează de-a coasta pe sub stâncării, iese la gol pe coama Padinii Strungii, iar după ce lasă în stânga varianta de iarnă a traseului, continuă în urcuş uşor pe flancul sudic al Muntelui Colţi, prin pajişti largi, cu stâncării albe, puternic dezagregate de eroziuni. După cca. 30 min de la ramificaţie, drumul ne conduce în urcuş direct de-a lungul unei ravene, în Şaua Strungii, poartă semicirculară deschisă în creasta Muntelui Strungile Mari, de unde se deschide o largă privelişte asupra Pietrei Craiului şi Masivului Iezer-Păpuşa.