Trasee in Muntii Bucegi

Traseu Cabana Pestera - Cabana Bolboci

cruce albastraTimp: 1¾ - 2 ore

De la Cabana Peştera (1610 m) urmăm spre vest poteca în coborâş, ocolind Poiana Crucii (rezervaţie naturală a Academiei R.P.R.); de la ramificaţia drumului spre Vîrful cu Dor - Sinaia (marcaj bandă roşie), traseul nostru continuă ½ la dreapta pe lângă aşezările Schitului Cocora, coboară repede treptele de piatră ale unei cheiţe stâncoase şi traversează imediat V. lalomitei. La dreapta se desprinde o potecă largă, care urcă uşor spre Peştera Ialomiţei (5 min).

Însoţind în jos firul Ialomiţei, ieşim curând în Poiana Colţi. Spre NV zărim zona de stâncării abrupte de calcare de deasupra Văii Horoaba cu Turnul Seciului.

Drumul se îndreaptă către sud, traversează curând V. Horoabei şi ajunge în padina largă ce se întinde în lungul văii, unde lasă la dreapta drumul spre Cabana Padina şi Şaua Strunga (marcaj punct roşu).

Traseul nostru continuă înainte, în coborâş uşor, prin pajiştile întinse ale padinei, paralel cu firul Ialomiţei. Lăsăm la dreapta, sus, Cabana Padina, intersectăm traseul (marcaj cu cruce roşie) ce leagă această cabană cu drumul Peştera-Vârful cu Dor şi după cca. 20 min de la bifurcaţie ajungem în marginea sudică a padinei. De aici valea se îngustează, iar poteca, după ce descrie o curbă spre dreapta, intră în Cheile Coteanului (Cheile Mici ale Tătarului), adâncite între peretele calcaros al Coteanului (dreapta) şi un imens bloc stâncos. După traversarea cheilor ieşim într-o padină întinsă între coastele Munţilor Lăptici (stânga) şi Tătarul (dreapta). Lăsând apoi în dreapta păstrăvăria Izvorul Tătarului, pătrundem curând în Cheile Tătarului, defileu relativ scurt însă impunător, prin care poteca se strecoară pe sub peretele din stânga. Drumul continuă spre sud, printr-o padină întinsă, iar după ce traversează Valea Fârdaleşului, ajunge la ramificaţia de drumuri din punctul Bolboci (stâlp indicator). De aici ½ la dreapta spre sud prin poiană o potecă urcă la Cabana Bolboci (10 min).